HXNINI MUNX
Kesalahan pengguna jalan raya selalu buat 🚗
posted by Muna's Daughter 06:25 0 F L O W E R S
Was taken on 19 september 2016 at Cameron Highland , Malaysia 💕 

Assalamualaikum Wizardudes and wizardudeks ( Like a Rezzadude . Lol . Imma one of his fans 👊🏻 ) . Okay , gambar dekat atas tada kena mengena dengan tajuk tapi Han just share gambar yang adik Han ambil . I love that view 😘

Okay , harini ada Han nak share pasal kesalahan pemandu pemandu di jalan raya , okay macam Han , Han suka bawa laju-laju sebab tak suka bawa slow sebab nanti lambat sampai tambahan pula sekarang dekat Taiping panas namatey . choi kau . Panas kot noh fuh . So , Han ambil cara mudah bawa motor laju-laju and ikut short cut nak sampai destinasi . lol ( Sila jangan ambil aku jadi contoh . lmao )

Okay , Han sepanjang cuti sem sebulan lebih ni selalu keluar , sebab masa Ramadhan , Han kerja dekat Bazaar Raya , so memang tujuan tu pergi kerja lepas kerja balik , kerja dekat bazaar tu memang mencabar jugalah kesabaran dengan panasnya mashaaAllah , tapi bila hujan sejuk dia pula macam rasa nak demam . So , aku salute dekat orang yang kerja yang cari rezeki , aku kerja pun rasa macam nak pengsan dah rasa apalagi yang bertahun kerja tu , di tengah-tengah panas tu lagilah , baru aku rasa penat dia macam mana . huhu . Sila bersyukur dengan apa hampa ada , okah ? oh oh , lupa lari tajuk pula . ufufu 😆
maafkan saya 🙏🏻

Oh ya , lepas dah habis kerja sempena bulan ramadhan , duduk rumah mereput sambil tu tolong ma Han ambil adik-adik dekat sekolah sementara ma Han pegi berniaga , so memang masa cuti ni memang ambil adik aja , then masa bawa motor selalu Han perhati pemandu-pemandu jalan raya , suka bawa kenderaan diorang suka suki je , kekadang sambil bawa motor tu membebel jugalah , okay kesalahan yang selalu aku perhati :

🚗 Ha , ini selalu , SUKA TAK BAGI SIGNAL BILA NAK BELOK KIRI ATAU KANAN , SUKA SUKI BELOK BELOK JE , dulu aku kemalangan sebab orang macam gini , aku ingat dia nak berhenti ke apa or nak bagi aku jalan dulu sebab dia nak berhenti ke nak belok ke apa , last last time aku nak potong , time tu juga dia belok kanan dengan tak bagi signal , mashaaAllah time tu rasa , aku dah nak mati ke dah ni . huhu . Nasib orang tu ganti balik telur telur ma aku yang pecah , kalau dak apa aku nak jawab dengan ma . lolol .


🚗 Then , aku geram bila pemandu buat jalan tu macam jalan dia , tak fikir orang lain . Lol .


🚗 Pastu tak reti nak berhenti dekat simpang , terus belok , Han selalu terkejut tetiba dari mana entah muncul dia , tetiba kekiri kekanan belok (macam kawad pula lol) nasib sempat brek , kalau dak lagi sekali , melayang nyawa gwe . Huhu . Lemah semangat aku !

haha . Kalau korang baca entry ni , aku minta tolonglah , nak belok ke apa bagi signal , then kalau kat simpang sila berhenti kalau tanak nyawa awak awak dan orang tak bersalah melayang and sila fikir orang lain . ( And kau Han , sila ikut juga , jangan kau pula buat ! ) lol .

okay . Zaza . Bye . Lots of love , Han 💕
design by Wanaseoby